Pomoc 5 tis. železničiarom zvyšných 392 tis. nezamestnaných víta!

Autor: Ján Galan | 17.3.2011 o 13:50 | (upravené 22.11.2013 o 22:59) Karma článku: 10,16 | Prečítané:  1998x

Naša vláda teda ide pomáhať nezamestnaným. Je pekné od našej (pravicovej) vlády, že sa začína starať o to, aby sa nezamestnaní ľudia zamestnali a mal jej kto a z čoho platiť zvýšenú DPH a odvody. Je pekné, že táto vláda nerozmýšľa populisticky, ale koncepčne, systémovo a strategicky, čoho dôkazom je najmä to, že ešte aj osud tých ešte len budúcich 5 tis. dnes ešte zamestnaných nezamestnaných na železniciach, jej leží na srdci už dnes.

Nevyvrátiteľným dôkazom pre neprajníkov a kritikov akejsi, vraj nekoncepčnosti vládnych krokov  je, že koaliční politici, vrátane premiérky, tú extra pomoc budúcim nezamestnaným zo železníc nezabúdajú pripomínať pri každej jednej  príležitosti pred kamerou aj mikrofónom už teraz, aj keď by o tom vo svojej nekonečnej skromnosti a tichej pracovitosti hovoriť nemuseli vôbec. Je od vlády rozumné, že riziká projektu pomoci vlády nezamestnaným ide testovať na pokusnej laboratórnej vzorke 5000 železničiarov, a že minister práce Jozef Mihál (z liberálnej SaS) pripravuje tzv."národný projekt" pomoci železničiarom, ktorého podstatou bude, citujem: „Podstatou bude cielené vzdelávanie a umiestňovanie záujemcov do nových firiem," a tento projekt za sedem miliónov eur by sa mal rozbehnúť už v máji. Hradený vraj bude z Európskeho sociálneho fondu.

Je múdre, že vláda svoje projekty pomoci v núdzi ľuďom, ktorí prišli o prácu testuje práve na železničiaroch, ktorí tu boli po celé desaťročia na trhu práce, oproti zamestnancom zo súkromnej sféry handicapovaní rôznymi nadštandardnými výhodami zo strany zamestnávateľa, rôznymi kolektívnymi zmluvami, zabezpečujúcimi nadštandardné práva, odstupné, odchodné a len železnice a čert vie čo všetko nadštandardné, o čom sa bežnému zamestnancovi na porovnateľne odbornej a skúsenostnej pozícií v súkromnej sfére ani len snívať nemohlo. No veď nájdite si na trhu práce druhé také zamestnanie, s takými výhodami a s takými (doteraz) dlhoročnými istotami!  Oni ho len tak ľahko už nenájdu, a preto oni handicapovaní oproti bežnému zamestnancovi zo súkromnej sféry jednoznačne sú. Veď predsa musí byť aj zvyšným 392 tis., už dnes nezamestnaným ľuďom najmä zo súkromnej sféry jasné,  že tým železničiarom je treba pomôcť ako prvým!

Je od pravicovej vlády a liberálneho ministra len spravodlivé aj to, že ako prvým ide pomáhať práve zamestnancom spoločností, ktoré tu po dlhé roky vyrábali účtovné straty a rozkrádacie kauzy všetkého druhu, ktoré boli  štátom nakoniec vždy a znova uhradené z daní bežných, a možno práve dnes nezamestnaných zamestnancov zo súkromnej sféry.

Celé to zo strany vlády nemá chybu a lepšie, koncepčnejšie, systémovejšie a spravodlivejšie  by to určite neurobila ani Ficova socialistická vláda. Hádam k tomu dodám len návrh takého malého systémového vylepšenia, ktoré zníži riziko tohto projektu. Každému jednému z tých 5000 železničiarov by mala koalícia odhlasovať 78,4-násobné hlasovacie právo vo voľbách.

Len aby sa eliminovalo nepravdepodobné riziko, že spravodlivosť tohto železničiarskeho projektu tých zvyšných 392 tis. nezamestnaných v SR nepochopí ...

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Všade sú míny, dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Dráždenie čínskeho draka

Donald Trump si už stihol pohnevať Peking. Zrejme to nebolo nedorozumenie.


Už ste čítali?