reklama

O šunke s názvom “detská“

Pamätám si na to ešte veľmi dobre. Bolo to v časoch keď mlieko v sklenených fľašiach ešte bolo skutočným mliekom, ktoré ste mohli pokojne nechať vo fľaši skysnúť a potom si ho dať k pečeným zemiakom, keď jogurty v skle boli skutočnými jogurtmi aj bez kadejakých bifidusov a už vôbec nepotrebovali byť nijako aktívne. Keď maslo ešte voňalo po smotane, keď bežné vajcia bežne mávali dve veľké žĺtka, keď údené mäso či údená slanina mali svoju tmavú farbu od skutočného údenia a nie od nejakého farebného chemického sajrajtu a keď hydinové mäso ešte mávalo svoju žltú farbu od kukurice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Boli to časy keď som bol malý chlapec a moja stará mama ma v sobotu vždy skoro ráno (aby som ešte stihol dostať šľahačku) posielala s nákupným lístkom nakupovať. Na tom lístku bolo vždy napísané aj "20 deka detskej šunky".

Keď som sa starej mamy opýtal, prečo vždy píše na ten lístok "detská šunka", keď ja už predsa nie som žiadne dieťa a na raňajky si kľudne dám aj normálnu šunku pre dospelých, stará mama mi povedala:

„Vždy kupuj iba detskú šunku, tá je určite zdravá lebo ju ľudia kupujú pre malé deti. Do nej si ani tí podvodníci mäsiari nedovolia dať nič škodlivé, žiadne mastné ani staré mäso a v obchode ju musia predávať vždy čerstvú"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Toto si o šunke pamätám z osemdesiatych rokov minulého storočia. Dnes už stará mama nežije, ale to ponaučenie o detskej šunke mi ju pripomenulo keď som včera v supermarkete za pultom uvidel krásnu kuraciu šunku s názvom "šunka pre deti" a hneď vedľa nej ešte krajšiu šunku s názvom "baby šunka". Tak som si z tých dvoch šuniek na odporúčanie a pamiatku mojej nebohej starej mamy kúpil. Na etiketách tých šuniek stálo:

Kuracia šunka pre deti

zloženie: kuracie prsia 80%, pitná voda, mor. soľ s jódom, chemická. konzerv. látka E250, zemiakový škrob, zahusťovadlo E407, E415, dextróza, stabilizátor E451, kuracia aróma, antioxidant E300, vláknina

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Baby kuracia šunka

tepelne opracované solené mäso, šunka výberová

zloženie: kuracie mäso 74%, pitná voda 22%, jedlá soľ, chemická konzervačná látka E250, stabilizátor E450, E451, E452, zahusťovadlo E407, E415, antioxidant

Prečítal som si etikety a dostal som chuť mojej starej mame povedať. Stará mama neboj sa o mňa kvôli kupovaniu šunky, dnes sú už iné časy!

1/ dnes už mäsiari nie sú podvodníci, ale poctiví súkromní veľkopodnikatelia

2/ dnes už do šunky mäsiari nedávajú žiadne mastné mäso, lebo by sa tam pri tom obsahu mäsa už ani nezmestilo

3/ dnes už detská šunka nemôže nebyť čerstvá, lebo všetky tie chemické dobroty čo sa tam pridávajú jej určite nedovolia zostarnúť

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz darmo, dnes už sú iné časy ako v 80-tych rokoch minulého storočia, ale som rád, že tá zdravá detská šunka pre tie malé deti zostala. Moja stará mama by bola určite spokojná.

Ján Galan

Ján Galan

Bloger 
  • Počet článkov:  247
  •  | 
  • Páči sa:  57x

Občan SR, Crisis & Change Interim Manager (D x V x F > R)Krízy podnikov aj celých brandží z nejakých lokálnych dôvodov vždy boli a vždy ich nakoniec vyriešil trh. Ale dlhovú a kvôli nej hospodársku krízu mohli politici spôsobiť iba preto, lebo im na to občania prenechali dostatok moci a peňazí. Je najvyšší čas im jedno aj druhé podstatne zredukovať. Zoznam autorových rubrík:  Krízový manažmentNezožerme im všetkoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu