reklama

Poďakovanie občana EU za Nobelovku

To, že tú Nobelovku za mier pre EU udelili politici je jasné zo zloženia výboru, ktorý o nej rozhodoval. To, že to bolo myslené tak, že tou cenou vlastne verejne ocenia sami seba ako najväčších mierotvorcov a demokratov, je jasné tiež. Rovnako je jasné, že rozhodnúť o udelení Nobelovej ceny za mier pre EU môže v dnešnej situácii iba extrémny idealista, alebo extrémny pragmatik. To, že o nej rozhodli politici, je odpoveďou na predchádzajúcu vetu. Otázkou však zostáva čo chcel pragmatik tým udelením ceny nám, všetkým občanom EU povedať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ak by bol ten pragmatik idealistom, tak by nám tou Nobelovkou asi chcel povedať, že integrácia v rámci Európy, ktorá sa začala pred vyše 60 rokmi, už vyše 60 rokov plní svoj účel a v Európe (odhliadnúc od Juhoslávie) nebola vojna a navyše sa podarilo vybudovať demokraciu a slobodné princípy voľného pohybu osôb, tovaru a kapitálu. A občan EU by tomu idealistovi určite rád zatlieskal s tým, že presne takúto Európu tu chcel mať. Všetko by bolo v poriadku a z tej Nobelovky by sme sa ako hrdí občania EU úprimne tešili všetci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže ten pragmatik nie je idealistom, a preto nám občanom tou Nobelovkou chcel povedať asi niečo iné a ja si myslím, že asi toto. Za ostatné dva roky som pošliapal všetky hodnoty a princípy demokracie založené na rozhodovaní občanov a dohodnuté korektné pravidlá ekonomickej spolupráce v rámci Európy, ktoré sa tu vyše 60 rokov budovali a na základe dodržiavania ktorých sa tu vyše 60 rokov darí udržiavať mier. Vyrobil som pre vás občania EU takú špirálu z hľadiska počtu núl až astronomických a z hľadiska možnosti reálneho splatenia v podstate virtuálnych dlhov, ktoré budete splácať ešte minimálne 100 rokov a aj tak ich nikdy nesplatíte, lebo vždy budú rásť rýchlejšie ako ich dokážete splácať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Za ostatné dva roky sa mi podarilo naštartovať projekt rýchlej ekonomickej likvidácie strednej vrstvy občanov EU. Za ostatné dva roky sa mi prostredníctvom dlhov, ktoré som vyrobil úspešne darí poštvávať proti sebe občanov severu a juhu Európy. Za ostatné dva roky sa mi úspešne darí vyvolávať v rámci EU xenofóbiu a zvyšovať preferencie extrémistických strán v podstate vo všetkých krajinách EU. Za ostatné dva roky som vyrobil vo veľkej časti EU takú vysokú nezamestnanosť, ktorá ju približuje k hranici ekonomického kolapsu. Za ostatné dva roky som toto všetko a mnohé iné stihol bez toho, aby som sa na to, či to môžem urobiť, opýtal občanov EU v referende. Za ostatné dva roky som sa vykašlal na celú 60- ročnú demokraciu EU a na dohodnuté pravidlá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto všetko, milí občania EU, som urobil kvôli udržaniu mieru v EU a za toto všetko si teraz udeľujem Nobelovu cenu za mier. A táto cena, milí občania EU, bude aj vaša za to, že ma v tomto boji za mier v EU budete aj naďalej podporovať.

Odpoveď občana EU

Milý politický pragmatik a udeľovateľ Nobelovej ceny za mier. Tvoje snahy o mier oceňujem, za Nobelovku ďakujem, ale neprosím.

Lebo budovanie otroctva a nedodržiavanie dohodnutých pravidiel ešte nikdy v dejinách k mieru neviedlo.

Občan EU.

Ján Galan

Ján Galan

Bloger 
  • Počet článkov:  247
  •  | 
  • Páči sa:  57x

Občan SR, Crisis & Change Interim Manager (D x V x F > R)Krízy podnikov aj celých brandží z nejakých lokálnych dôvodov vždy boli a vždy ich nakoniec vyriešil trh. Ale dlhovú a kvôli nej hospodársku krízu mohli politici spôsobiť iba preto, lebo im na to občania prenechali dostatok moci a peňazí. Je najvyšší čas im jedno aj druhé podstatne zredukovať. Zoznam autorových rubrík:  Krízový manažmentNezožerme im všetkoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu