reklama

Odhalil som tajomstvo fungovania EU

Ešte donedávna som nechápal ako je možné aby EU, kde má každý člen iný názor, mohla dokopy fungovať. Nebolo mi to jasné do momentu keď som z pozície nestranného pozorovateľa mal možnosť zažiť kolektívnu konverzáciu na manažérskom meetingu jednej medzinárodnej firmy. Išlo o diskusiu o grafickom layoute medzinárodného katalógu technických výrobkov tej firmy. Účastníci meetingu boli riaditelia a marketingoví manažéri firiem tej skupiny z vyše 10 krajín. Detaily a mená sú zmenené a to zviera v skutočnosti nebolo slimák, ale podstata príbehu zostáva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Debatu o téme otvoril Nemec Johann - šéf centrálneho marketingového oddelenia koncernu.

Nemec Johann hovorí:

Vážení kolegovia, ako vám je už iste známe prípravné práce na novom, koncernovo jednotnom katalógu našich technických výrobkov pre všetky cieľové skupiny našich business zákazníkov náš projektový team pracovníkov centrálneho marketingového oddelenia už dokončil.

Na cca 1000 stranách katalógu, ktorý súhrnne vyjadruje technickú kompetenciu našej skupiny spoločností náš projektový team odborne a prehľadne zhrnul všetky naše spoločné produktové systémy vrátane vašich špecifických produktov, ktoré sa týkajú iba jednotlivých krajín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Produktoví manažéri z jednotlivých krajín spolu s centrálnym oddelením výskumu a vývoja urobili dobrú prácu a spoločne všetky vaše lokálne produkty konzekventne posúdili. Tie najlepšie z nich boli internacionalizované a sú teraz systematicky začlenené do spoločného produktového systému, ktorý je prezentovaný v spoločnom katalógu.

Z uvedených dôvodov by som chcel navrhnúť aby predmetom našej dnešnej spoločnej diskusie už nebol výber produktov, ich technické a technologické parametre, ale aby sme sa teraz koncentrovali už výhradne iba na formálny layout obálky katalógu, obzvlášť na obrazový motív a dizajn obalu tejto komplexnej odbornej knihy. Je to OK, súhlasíte? Sú otázky? (plénum súhlasne prikyvovalo, prezentácia sa teda mohla začať)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

... OK, ďakujem, tu na stene by som vám chcel ako podklad pre našu diskusiu predstaviť náš návrh obálky katalógu, teda keď sa pozriete ...

Poliak Mariusz skočí Nemcovi Johannovi do reči:

Prepáč Johann! Tu ťa musím hneď prerušiť! Moji ľudia boli celkom demotivovaní a sťažovali sa, že v celej fáze prípravy ste ich vôbec nepustili k slovu a tebou a ľuďmi z centrálneho výskumu a vývoja boli pri každej diskusií hneď prevalcovaní argumentom, že riešenie ich otázky je tak či tak už rozhodnuté hlavným akcionárom koncernu, ktorý má vlastnú predstavu, takže v podstate nerozumiem načo vlastne sme boli zavolaní na tento meeting, keď už aj tak bolo o všetkom rozhodnuté...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemec Johann Poliaka Mariusza zastaví:

Mariusz, to boli predsa slobodné diskusie bez obmedzovania kreativity. Hlavný akcionár sa zamiešal iba asi pri 15% základných produktov! Vieš veľmi dobre, že on vyrástol na dvore fabriky a má viac skúseností ako my všetci dokopy. Napriek tomu, jeho želaním bolo iba zopár klasických základných produktov ponechať v sortimente, to bolo všetko. Takže, prosím pozrime si teraz ten náš návrh...

Na stene sa objavil veľký obraz návrhu prednej strany obálky katalógu s obrovským domčekom slimáka, cez ktorý je napísaný slogan firmy.

Maďar Csaba vyhŕkne:

No pekne, slimák! Takto sa chceme našim zákazníkom prezentovať? Ako nejaký slimák, symbol pomalosti a neflexibility?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poliak Mariusz hneď doplní:

Pri prvom logistickom probléme náme u zákazníka kvôli tomu slimákovi postarané o prezývku... To sa predsa môže stať aj v Nemecku. Slimák nie je žiadna pozitívna reklama. Nerozumiete tomu? Tento dizajn bol vymyslený Nemcami pre Nemcov. Myslel niekto na to, že to u poľského zákazníka môže byť vnímané úplne inak? To, čo sa páči v Nemecku, v Poľsku nebude fungovať nikdy!

Talian Giovanni sa zapojí do debaty po prvý krát:

Prečo tam nie je niečo krajšie, napr. nejaká pekná žena? V Taliansku nie je žiadna reklama bez žien. V Taliansku bez žien u zákazníka nepochodím, 80% mojich obchodných zástupcov sú ženy.

Rakúšan Manfred sa zapojí do debaty po prvý krát:

Prečo tam nie je nejaký symbol pre šetrnosť a chytrosť, napr. nejaký škrečok alebo líška? My predsa ponúkame v prvom rade efektívne, chytré a úsporné riešenia. V Rakúsku sa robí reklama so škrečkami a líškami.

Talian Giovanni doplní:

To súhlasí, my sme dobrí v technike, my sme efektívni a chytrí, my šetríme našim zákazníkom čas a peniaze... Ale to všetko musíme v prvom rade predať a naši zákazníci sú v prvom rade muži, až potom technici a šetrenkári! Mal by tam teda byť obrázok peknej ženy!

Rumun Alin sa zapojí do debaty po prvý krát:

Dizajn obálky by mal byť moderný, kto sa už zaujíma o nejakých slimákov... V Rumunsku idú extravagantné motívy. Keď nešokujete, zabudnite na reklamu!

Nemec Hanes sa zapojí do debaty po prvý krát:

Milí kolegovia, prosím! Našimi silnými stránkami sú predsa technické riešenia a efektivita a naši zákazníci sú v prvom rade kompetentnými technikmi a zodpovednými investormi, ktorí pri ich investíciách pozerajú na technické riešenie a na každé jedno Euro, ktoré chcú ušetriť! My by sme sa teda mali práve takto prezentovať, mne osobne sa ten slimák páči....

Nemec Johann Nemca Hanesa podporí:

Presne tak je to Hanes. Presne tak. My sme kompetentní technici, my šetríme našim zákazníkom peniaze a my sme tiež - čo je dnes nielen vysoko aktuálne, ale aj zákazníkmi požadované- priateľskí k životnému prostrediu! Čo mimochodom - Alin, je dnes aj moderné. Ten slimák, spolu s našim novým sloganom presne komunikuje naše silné stránky. Naši zákazníci nás chcú tak vidieť ako sa tu prezentujeme.

Talian Giovanni to ešte raz skúsi:

So všetkým čo bolo povedané súhlasím, ale zabaľme predsa našu technickú kompetenciu, efektivitu a priateľskosť k životnému prostrediu do estetického obalu s krásnou ženou! Naši zákazníci sú predsa najprv muži a až potom inžinieri! Trochu gerilového marketingu predsa nezaškodí...

V tom momente sa na rokovacej miestnosti otvárajú dvere a do miestnosti vchádza vždy elegantný a pozitívnu energiu vyžarujúci Nemec Hans - hlavný akcionár koncernu. Všetci prítomní okamžite stíchnu a úctivým pohľadom sa naňho pozrú. On sa otáča na Slováka Adama, ktorý sedí najbližšie k dverám a pýta sa tak hlasno, že to počujú všetci: „tak ako ďaleko sú páni v odsúhlasovaní môjho návrhu, dohodli sa?"

Slovák Adam akcionára okamžite informuje:

Ten slimák má viac "do seba" ako sme si na prvý pohľad mysleli.

Hlavný akcionár sa obráti na všetkých a spokojne hovorí:

To ma veľmi teší! Ukazuje nám to kto sme! My nie sme žiaden lacný výrobca, my sa nepotrebujeme pred zákazníkom na nič hrať! My sme iní a lepší ako všetci ostatní na trhu! Ak ste už skončili, dovolil som si pre všetkých rezervovať stôl a niekoľko špecialít, alebo mám ešte počkať?

Všetci sa náhle tvária nadšene, uvoľnene sa usmievajú a prekrikujú sa jeden cez druhého, áno, áno, áno už sme skončili, ideme hneď!

A všetci sa následne pobrali na zaslúžené lukulské hody platené hlavným akcionárom. Well done! Všetko bolo ako vždy demokraticky a ku všeobecnej spokojnosti dohodnuté. Ako vždy vyhralo dokonalé spoločné riešenie nad nedokonalými lokálnymi. Presne ako v EU.

Ján Galan

Ján Galan

Bloger 
  • Počet článkov:  247
  •  | 
  • Páči sa:  57x

Občan SR, Crisis & Change Interim Manager (D x V x F > R)Krízy podnikov aj celých brandží z nejakých lokálnych dôvodov vždy boli a vždy ich nakoniec vyriešil trh. Ale dlhovú a kvôli nej hospodársku krízu mohli politici spôsobiť iba preto, lebo im na to občania prenechali dostatok moci a peňazí. Je najvyšší čas im jedno aj druhé podstatne zredukovať. Zoznam autorových rubrík:  Krízový manažmentNezožerme im všetkoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu