reklama

Trh, Penta, SME a nezávislá žurnalistika

Občas sledujem aktuálnu vzrušenú diskusiu o v nadpise uvedených štyroch fenoménoch a nakoľko je teraz moderné mať nejaký revolučný názor, dovolím si tu krátko vyjadriť ten môj. Zo štyroch uvedených fenoménov sa totiž bezvýhradne zastávam a verím iba jednému.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Začnime trebárs od konca, možno veriť nezávislej žurnalistike? Niektorí hovoria, že jej veriť možno, ale musí byť v SME. Majitelia SME, nech to už bol, je a bude ktokoľvek budú určite tvrdiť to isté. Veď nebudú si hádam „oné“ do vlastného hniezda? Noviny sú firma, takže ktorýmkoľvek majiteľom novín budem vždy veriť iba ich ekonomický záujem, nech ten ekonomický záujem už bude mať ťažisko v krátkodobom EBIT-e alebo v dlhodobej podpore strategických obchodných záujmov.

Možno veriť SME? Niektorí hovoria, že nie, lebo vraj sú málo na “americkej strane“ a iní tvrdia to isté, ale majú pocit, že diskriminujú tú “ruskú stranu“. Čo sa mňa týka, tak ja by som radšej veril v prvom rade vlastnej úvahe, vlastnému rozumu a dôveryhodnosť každého článku v SME by som si sám vyhodnocoval. Lebo chválapánubohu (a internetu) sa človek dnes nemusí spoliehať iba na informácie z jedných novín, ale môže sa o každom probléme informovať zo všetkých strán a urobiť si vlastný názor. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno veriť Pente? Rovnako ako každému inému predchádzajúcemu alebo budúcemu majiteľovi SME jej budem veriť iba ekonomický záujem, či už krátkodobý alebo dlhodobý. Lenže ten ekonomický záujem môže ktorýkoľvek majiteľ novín dosiahnuť iba cez tie noviny, cez uznanie alebo neuznanie ich informačnej a analytickej hodnoty trhom.

O kvalite, teda dôveryhodnosti ponúkaného informačného produktu vždy rozhodne trh, teda čitateľ, teda ja.

Zhrnuté a podčiarknuté - neverím ani nezávislej žurnalistike, ani SME, ani Pente, ale verím len trhu, teda sebe. A ešte verím tomu, že čím viac bude konkurencie medzi tými, ktorí by radi ovplyvňovali moje názory, tým bude lepšie pre mňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže nech sa páči – len si všetci čím viac kupujte, predávajte a zakladajte noviny a ďalšie média, už sa teším ako si budem na trhu vyberať názory, ktoré uznám za prečítaniahodné. A dúfam, že sa budete všetci snažiť nerobiť zo mňa blbca a byť aspoň trocha objektívni, lebo inak ja veru tie vaše plátky čítať nebudem a vy skrachujete.

Ján Galan

Ján Galan

Bloger 
  • Počet článkov:  247
  •  | 
  • Páči sa:  57x

Občan SR, Crisis & Change Interim Manager (D x V x F > R)Krízy podnikov aj celých brandží z nejakých lokálnych dôvodov vždy boli a vždy ich nakoniec vyriešil trh. Ale dlhovú a kvôli nej hospodársku krízu mohli politici spôsobiť iba preto, lebo im na to občania prenechali dostatok moci a peňazí. Je najvyšší čas im jedno aj druhé podstatne zredukovať. Zoznam autorových rubrík:  Krízový manažmentNezožerme im všetkoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu