reklama

Dajte tie špinavé paprče od Prof. MUDr. Juraja Šteňa, DrSc. preč!

Dennodenne sme svedkami odhaľovania ďalších a ďalších špinavostí, ktorých sú predstavitelia štátostrany a ich posluhovači na všetkých úrovniach správy štátu schopní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Človek si už pomaly zvyká a už ani nemá chuť sa k tomu vyjadrovať, až kým sa nestane niečo, čo sa ho dotkne osobne. A mňa sa dotklo osobne, že taký odborník a humanista, jednoducho dobrý a správny človek na správnom mieste, ako je svetová neurochirurgická kapacita Prof. MUDr. Juraj Šteňo, DrSc. bol odvolaný z funkcie Hlavného odborníka MZ SR pre neurochirurgiu.

Aj keď si nemyslím, že by pán Prof. Šteňo akúkoľvek oficiálnu funkciu potreboval (jeho život, jeho každodenná práca je užitočnejšia ako životy tísícov akýchkoľvek funkcionárov, o politikoch sa ani nebavme), predsa len sa ma dotklo ako si s takým človekom, s takou vzácnou osobnosťou dovoľuje zaobchádzať štátna moc, zastúpená nejakou dočasnou úradníčkou štátostrany. Štátostrany, ktorá tu decimuje zdravotníctvo min. posledných 12 rokov a jediné čo okolo zdravotníctva rieši je vlastné obohacovanie sa a vlastný marketing, aby sa na to neprišlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečo sa ma odvolanie Prof. Šteňa dotklo osobne? Treba povedať celý príbeh, je to môj osobný príbeh a stal sa pred mnohými rokmi.

Keď sa s Vami Vaša, dovtedy úplne zdravá a aktívna, mama prestane rozprávať, je stále mĺkvejšia a namiesto odpovedí sa iba usmieva, prípadne sa tvári zamyslene a následne začne vety, ktoré nedokončí, tak prvé čo Vám napadne je, že asi ste ju niečím urazili a ona sa na Vás hnevá. Keď zisťujete príčinu, tak prídete na to, že to nie je náladou, ale ona Vám nie je schopná odpovedať. Niečo jej v tom bráni.

Keďže viete, že mama je pracovne veľmi vyťažená, tak si myslíte, že je prepracovaná a začnete problém konzultovať s jej dobrou kamarátkou, lekárkou. Jej kamarátka sa s ňou okamžite stretne a vybaví 2 vyšetrenia. Na psychiatrii a na CT. Keďže na CT sa v tej dobe čakalo asi týždeň, tak mamu najskôr zoberiete na to psychiatrické vyšetrenie. Na tom psychiatrickom vyšetrení Vám jedna z najväčších kapacít v odbore povie, že ide o ťažkú psychózu a Vašu mamu pošle do ústavu mimo Bratislavy na preliečenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď tej psychiatrickej kapacite poviete, že ešte čakáte na to CT, tak ona Vám povie, že netreba strácať čas, lebo je to určite psychóza. Tak mamu zoberiete do toho ústavu. Ako prvé v tom ústave primárke poviete, že ešte treba urobiť to CT. Ona Vám na to povie, že diagnóza je jasná a najprv mamu necháme 2-3 týždne oddychovať, potom sa urobí CT. Následne pritvrdíte a to CT si doslova vydupete okamžite, na druhý deň. Na druhý deň poobede Vám primárka volá, že “dobre, že sme urobili to CT“ lebo Vaša mama má v hlave nález o veľkosti pingpongovej loptičky.

Je jasné, že potrebujete neurochirurga. Tak po predchádzajúcich skúsenostiach s lekármi a diagnózami (čo lekár, to diagnóza) radšej navštívite postupne hneď troch neurochirurgov. Ukážete im snímky z CT a oni všetci traja sa po jednom vyjadria, že to nie je operovateľné. Lebo veľkosť nádoru, lokalizácia a už neviem čo všetko... Jeden z tých troch Vám navyše začne vyčítať, že ste s mamou za ním neprišli skôr. Keď mu vysvetlíte ako ste si museli vydupať to CT, tak Vám povie, že tých psychiatrov je treba zažalovať, lebo na základe jasných príznakov neurčili jasnú diagnózu. A hneď navrhne, že Vám s tou žalobou pomôže a na papier napíše honorár. Vy mu poviete, že na nejaké žaloby teraz kašlete, lebo teraz potrebujete pomôcť mame.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoľko ste sklamaný z neurochirurgov na SK, požiadate rodinných známych v AT a DE aby cez svoje kontakty oslovili neurochirurgov tam, a pošlete im snímky. Bez toho, aby sa navzájom koordinovali Vám od nich prídu, od skutočných kapacít z AT a DE, dve takmer úplne rovnaké odpovede, v ktorých odporúčajú (vtedy ešte docenta) Juraja Šteňa s tým, že ak to nezvládne vyoperovať on, tak už nikto.

Vtedy som o p. (vtedy ešte docentovi) Jurajovi Šteňovi počul po prvýkrát. A tak som sa vybral na Kramáre, kde mi bolo povedané, že pána docenta je možné zastihnúť iba pred 6. hodinou ráno, pred jeho kanceláriou, nakoľko každý deň od 6:00 až do neskorých večerných hodín operuje, vyberá nádory. Tak som si ho tam na druhý deň počkal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na pochopenie pána Prof. Juraja Šteňa ako osobnosti je potrebné opísať, ako privítanie v jeho kancelárii prebiehalo. Jeho kancelária bola ako nejaká kutica o rozlohe cca 2x4m, kde sa nachádzal iba 1 stôl, dve stoličky, možno jedna stará skriňa a množstvo políc na stene a hore nejaký projektor na zobrazovanie CT. Všade, vrátane tej stoličky pred stolom, na ktorej mi po príchode ponúkol miesto, sa nachádzali kopy papierov. Kôpku z mojej stoličky rýchlo zobral a sedenie mi ponúkol so slovami „prepáčte, ale ešte som od soboty nemal čas roztriediť papiere z kongresu“. Toto opisujem preto, lebo dovtedy som navštívil mnohých lekárov, kde som sedel v obrovských kanceláriách, v luxusných sedačkách, s mahagónovými knižnicami a koženými zväzkami z Harvardu na stene s ich diplomami, s certifikátmi zo zahraničných univerzít. Problém je iba v tom, že žiaden z nich nebol taká svetová kapacita ako Prof. (vtedy ešte Doc.) Juraj Šteňo. Oni mali čas na osobný marketing, on nie. Lebo on od 06:00 do neskorých večerných hodín operoval, vyberal nádory, každý deň.

Aby som to skrátil.

O život mojej mamy som v našom zdravotníctve bojoval cca 24 mesiacov, v podstate som dobehol americkú štatistiku multiformného glioblastómu kategórie 4. Mohol by som písať o tom, koľko lekárov odo mňa ťahalo peniaze už za konzultáciu, mohol by som písať o tom, ako sa jeden mladý lekár zo Šteňovho teamu vopred pokúšal zistiť či pán Prof. (vtedy ešte Doc.) s ním ráta pri operácii mojej mamy a ako ma následne vydieral, mohol by som písať o tom, ako ma jeden lekár deň po smrti mojej mamy požiadal o zvyšky tabletkovej chemoterapie („veď Vy ich už nebudete potrebovať“), ktoré mi práve on, ešte pred schválením poisťovňou, predal. A ja som mu ich, po smrti mamy, daroval. Poznal som z mojich návštev na Kramároch mnohých pacientov s mozgovými nádormi, aj ich príbehy a bolo by mi zle z účasti na takýchto liekových kšeftoch.

O čom je tento blog je?

Pán Prof. Juraj Šteňo napriek pochybeniam mnohých lekárov pred ním a napriek tomu, že mnohí lekári pred tým, ako som ho spoznal, mojej mame nedávali viac ako pár týždňov života, on svojou kvalitnou operáciou (podarilo sa mu vybrať viac ako 80% hviezdicovo vrasteného nádoru) predĺžil mojej mame život o 10-12 mesiacov. Ona zrazu začala normálne komunikovať a vrátila sa do života. Ja som vtedy dal v práci výpoveď a ten posledný rok sme si spolu s mamou parádne užili. Kým Vám nezomrie mama, tak nepochopíte ako to je dôležité.

Nikto z tejto politickej sebranky (ani ďalších) nemá právo akokoľvek znevažovať meno pána Prof. MUDr. Juraja Šteňa, DrSc., lebo nikto z nich nedokáže za celý svoj život spôsobiť toľko šťastia iným, ako to dokáže pán Prof. Juraj Šteňo za 1 deň.

Ján Galan

Ján Galan

Bloger 
  • Počet článkov:  247
  •  | 
  • Páči sa:  57x

Občan SR, Crisis & Change Interim Manager (D x V x F > R)Krízy podnikov aj celých brandží z nejakých lokálnych dôvodov vždy boli a vždy ich nakoniec vyriešil trh. Ale dlhovú a kvôli nej hospodársku krízu mohli politici spôsobiť iba preto, lebo im na to občania prenechali dostatok moci a peňazí. Je najvyšší čas im jedno aj druhé podstatne zredukovať. Zoznam autorových rubrík:  Krízový manažmentNezožerme im všetkoNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu