Takáto, opisovaniu odolná diplomovka by sa mohla členiť na dve rovnako rozsiahle časti - prognóza/analýza ekonomických škôd a prognóza/analýza morálnych škôd. Predposledná kapitola by mohla obsahovať porovnanie ekonomických a morálnych škôd v čistej súčasnej hodnote budúcich peňazí, pričom technické a prírodovedné študijné odbory by boli povinné všetky výsledky prerátať aj na jednotky SI. Záverečná kapitola by potom mohla obsahovať praktické odporúčania pre voliča, napr. aký stupeň citlivosti a tolerancie na opisovanie, podvádzanie a kradnutie si má v hlave nastaviť a vyvrcholením vlastného vkladu autora by mohol byť návrh vedecky zdôvodnených ekonomických, biologických a fyzikálnych definícií pojmov MALÝ (plagiátor, podvodník, zlodej) a VEĽKÝ (plagiátor, podvodník, zlodej).
Tí najlepší študenti by mohli takúto diplomovku obohatiť aj o matematické dynamické modely, ktoré by pri rôznych scenároch vývoja odpovedali na otázku - ako rýchlo sa (pri rozličných stupňoch citlivosti a tolerancie voliča) z MALÉHO (plagiátora, podvodníka, zlodeja) stáva VEĽKÝ (plagiátor, podvodník, zlodej)? Študenti geografie by takúto diplomovku mohli obohatiť o geografické a demografické merania výskytu a pôsobenia malých a veľkých vagabundov, študenti biológie, botaniky a "hnojári“ by mohli skúmať stupeň prehnitosti Slovenska, genetici by sa venovali dlhodobým degeneračným vplyvom SK prostredia na mozog človeka a medici by proti tejto lokálnej epidémii debilizmu mohli navrhnúť liek.
Najlepšie práce z celého Slovenska by potom zozbierala SAV, spracovala by ich a mohla by sa nechať nominovať na Nobelovku ako úspešný riešiteľ otázky – kedy sa na Slovensku za tolerovania tejto situácie dopracujeme k tej, prepytujem “vzdelanostnej ekonomike s vyššou pridanou hodnotou“?